עץ טיק – 5 דברים שחייבים לדעת לפני שבונים בעץ טיק!

ישנם סוגים רבים של עצים זמינים בטבע, והם מסווגים בעיקר כעצים קשים או רכים, אבל חשוב להבין שאחד העצים הקשים הפופולריים הוא עץ טיק. מאמר זה מציג חמש נקודות עיקריות שחשוב להכיר לפני שמתחילים לבצע עבודות בנייה בסוג עץ זה.

הידעת? עץ הטיק הינו ייחודי ביותר וגדל ברצועה קטנטנה בסמוך לקו המשווה כאשר את הטיק האיכותי ביותר ניתן למצוא בבורמה . עם זאת דווקא ייחודו זה מביא גם התנגדות רבה מצד ארגונים ירוקים לכריתתו ולשימוש בו . משך זמן גידולו של עץ בוגר יכול להימשך גם 250 שנה ולהגיע לגובה של כמה עשרות מטרים!

1. קשיחות החומר

לטיק יש עמידות גבוהה לריקבון בשל השמנים הטבעיים הקיימים בו. הוא עמיד היטב גם בפני טרמיטים, כך שזהו סוג העץ המומלץ ביותר לייצור רהיטים. ועבודות עץ מיוחדות גם לחוץ הבית כגון דקים, חיפוי לפרגולות , חיפוי קירות , מקלחות חוץ , ועוד…

2. יכולת עבודה משופרת

קל מאוד לעבוד עם עץ טיק. למרות שהוא מכיל שמנים טבעיים, הוא יעיל לעיבוד ונדבק היטב. בהתאם לסוג הבנייה. בסיום העבודה ניתן או לשייף או להשתמש בחומרים ממיסי שומן או להשתמש בחומרי הגנה שימון או לכה שיודעים להתיישב על עץ הטיק ולגרום לו להיראות במיטבו.

3. בידוד חום וקור

סוג עץ זה אינו מתחמם או מתקרר מדי, מה שמועיל לביצוע פרויקטים של חיפוי קירות בדרום או בצפון הארץ, כדי לשמור על טמפרטורות נעימות בבית.

4. יכולת עבודה טובה

עץ טיק מאפשר ביצוע פרויקטים של בניה באיכות גבוהה, וזוהי תכונה חשובה ביותר. ניתן לגלף אותו בקלות ביד כדי ליצור צורות אמנותיות שונות, ואם המטרה היא ליצור רהיטים הדורשים צורות ועיצובים אומנותיים מתקדמים, זהו סוג העץ הנבחר.

5. חוזק מיוחד

בהשוואה לסוגי עצים קשים אחרים, זהו עץ חזק מאוד, כך שניתן להשתמש בו לבניית מסגרת עץ, להשתמש בו לבניית קורה או עמוד, או לכל צורך אחר של בנייה בעץ שכרוכה בשימוש בחומר חזק ועמיד במיוחד.

כמה מילים לסיום

עץ טיק הוא עץ קשה פופולרי לרהיטים או לחיפוי משטחים, בזכות יופיו ועמידותו. תכונת העמידות הגבוהה שלו היא היתרון העיקרי שמוביל נגרים מקצועיים ובעלי בתים שמעוניינים להשתמש בעצים טבעיים לבניית פרויקטים בביתם, לבחור בו על פני סוגי עצים אחרים.

חברת עצים בע"מ מחזיקה מחסן עצים בקדימה עם אפשרות למשלוחים עד הבית. ניתן לרכוש עצים לביצוע עבודות עץ ובנייה, חומרים משלימים, צבעים ועוד. אנחנו מתמחים, בין היתר, גם בביצוע עבודות בעץ על ידי המומחים שלנו, כמו למשל:

  • פרגולות
  • דקים
  • גדרות
  • מבנים ובתי עץ
  • או כל סוג אחר של פרויקט בניה שדרוש לכם.

לקבלת נציג שירות

השאירו פרטיכם כאן

מאמרים חדשים

לקבלת נציג שירות

השאירו פרטיכם כאן

זמינים עבורכם בווצאפ!

לקוחות יקרים! יש לנו את כל מה שאתם צריכים. נשמח לעמוד לשירותכם בווצאפ ולחסוך לכם זמן.

קבלו עכשיו ייעוץ והצעת מחיר ממומחה:

קבלו עכשיו ייעוץ והצעת מחיר מאחד המומחים שלנו: