איך לבנות בית מעץ?

בשנים האחרונות מקבל העץ עדנה מחודשת, כאשר יותר ויותר אנשים מבקשים לעצמם בית שכזה. מעבר לכך, גם אדריכלים ואנשי מקצוע מבססים לא אחת את התפיסות המקצועיות שלהם על עבודה עם חומרים טבעיים ויש לכך יתרונות רבים. מי שרוצה לבנות בית מעץ, יש מספר נקודות שצריך לדעת. כמובן שהדבר גם כולל את ההתלבטות לגבי ההחלטה לבנייה.

ראשית, חשוב לדעת שתכנון והבנייה של בית עץ מהירים יותר ולו משום שלא צריך באמת לבנות את הכל בשטח, אלא ניתן להזמין מן המפעל חלקים רבים. הדבר בא לידי ביטוי גם בהתמודדות עם תשתית של חשמל ומים וכמובן הקירות נדרשים רק לחיבור מהיר באמצעות ברגים, דבק וכיוצא בזה. אם כבר הולכים על בנייה בעץ צריך לזכור את הנושא התרמי. עמנם בנייה בעץ היא בנייה ירוקה, אולם צריך לזכור כי הבידוד התרמי הוא חלק משמעותי בבנייה ירוקה וכנמובן בהתמודדות טובה של הבית ושל הדיירים עם שינויי מזג האוויר. כאשר מתכננים את הבית, יש לשים דגש על הדרך הטובה ביותר לבודד את הקירות. הכל תלוי באופן עקרוני באורח החיים של דיירי הבית, אבל קירות מעץ עם צמר זכוכית או סלעים בהחלט מאפשרים לירידה ב-75%  לערך באנרגיה הנדרשת לחימום או קירור. מעבר לבידוד התרמי יש גם את הבידוד האקוסטי. גם עליו צריך לשים דגש וגם הוא חייב להיכלל בחישוב ובהתייחסות התכנונית.

נקודה נוספת שצריך לשים עליה דגש היא העיבוי, כלומר מעבר הלחות מפנים הבית אל החוץ שלו. כאן צריך להעניק את הפיתרון הטוב ביותר בדמות יריעות ניילון ואחרים, אותם חייב לספק הקבלן המבצע על הצד הטוב ביותר. מי שכבר עבדו בעבר בתחום ומתמחים לנושא בנייה בעץ יודעים שהמעבר של אדי המים מהקירות הפנימיים אל החיצוניים יכולה לפגוע בחומר ולכן צריך להיערך מלכתחילה. בנוסף לכך יש להתמודד כראוי עם בעיות פוטנציאליות של מזיקים וכמובן גם התפשטות של אש. כיום המצב מאוד אופטימי משום שקורות העץ עוברות תהליך כימי של חיטוי והחדרת מעכבי בעירה לבנייה בטוחה.

לקבלת נציג שירות

השאירו פרטיכם כאן

מאמרים חדשים

לקבלת נציג שירות

השאירו פרטיכם כאן

זמינים עבורכם בווצאפ!

לקוחות יקרים! יש לנו את כל מה שאתם צריכים. נשמח לעמוד לשירותכם בווצאפ ולחסוך לכם זמן.

קבלו עכשיו ייעוץ והצעת מחיר ממומחה:

קבלו עכשיו ייעוץ והצעת מחיר מאחד המומחים שלנו: