גדר עץ – איך בונים, איך קונים וכל מה שצריך לדעת!

יותר ויותר בעלי בתים פרטיים, בוחרים לתחום את השטח הפרטי שלהם באמצעות גדרות עץ, המעניקות מראה טבעי וחמים לאזור הבית והגינה, שומרות על הפרטיות, משתלבות באופן טבעי עם החצר והגינה ועמידות בפני חלודה ופגעי מזג האוויר. בין אם תבחרו באנשי מקצוע לצורך הקמת הגדר או בין תקימו גדר עץ בעצמכם, מובטחת לכם תוצאה יפה ומרשימה.

גדרות עץ, מעניקות מענה אידיאלי לבעלי בתים פרטיים המבקשים לתחום את הבית והגינה שלהם לצורך הגנה ופרטיות. גדר עץ משתלבת בצורה הרמונית עם העצים, הדשא, הדק והצמחייה שבגינה, ומוסיפות יופי לחזות הבית. התקנה של גדר עץ בהרכבה עצמית, אינה דורשת הבנה מוקדמת או תחזוקה רבה במידה ומשתמשים בחומרים הנכונים אך חשוב לערוך תכנון נכון בטרם ניגשים לעבודה:

האם בניית גדר עץ דורשת היתר בנייה?

לאחרונה, עבר תיקון לחוק התכנון והבנייה בכנסת והוא כולל הקלות ופטורים מהיתר בנייה עבור עבודות בנייה קלות ובהן בניית גדרות עץ. אך תקנות אלו, תלויות במדיניות של כל מועצה ורשות מקומית אשר בשטחה מוקמת הגדר ולכן, לפני תחילת הבנייה, חשוב לבדוק את התקנות בתחום הרשות בה נבנית הגדר.

האם קיימת תשתית חזקה עליה מורכבת הגדר?

אם קיים שלד בטון עליו מולבשת הגדר או שהאדמה מספיק קשיחה ולא דורשת יציקת בטון.

אילו עמודים יתמכו בגדר?

אם העמודים התומכים עשויים ברזל (חשוב שיהיה מגולוון ולא יחליד עם הזמן) או שהעמודים התומכים עשויים עץ ויעצימו את המראה הטבעי של הגדר.

האם העץ שבחרתם עבר חיטוי מפני מזיקים ונזקי מזג אוויר?

עץ שחוטא בתהליך אימפרגנציה, מגן על גדרות עץ מפני רטיבות, חדירת מזיקים ונזקי מזג אוויר וכן, מונע התפתחות ריקבון ושומר על עמידות העץ לאורך שנים רבות. למרות זאת יש כן לצבוע או לשמן את העץ כעבור כחצי שנה להגנה מפני השמש היות והחיטוי אינו מגן מכך. חשוב מאוד להתייעץ עם בעל מקצוע לגבי סוג הטיפול הנכון כדי לקבל פתרון ארוך טווח.

מהו עיצוב הגדר המועדף עליכם?

האם אתם מעדיפים גדר עץ עם לוחות המונחים בצורה אנכית או אופקי? מהו רוחב לוחות העץ? האם תרצו לוחות עץ צרים או רחבים? מהו המרווח הנבחר בין לוחות העץ ? חשוב לדעת כי המרווח הרצוי בין לוחות העץ בגדר, תלוי בסוג העץ ממנו בנויה הגדר שכן, לסוגי עצים שונים, נטייה להתכווץ ולהתרחב בהתאם למזג האוויר ולכן חשוב להותיר מרווח מספיק אך כזה, שלא יאפיל על הצורך בפרטיות. האם תבחרו בחיפוי דו צדדי או רק מצד אחד?  

איך בוחרים את העץ המתאים ביותר לבניית גדר? סוגי עץ לגדרות

עץ אורן PINE

נחשב לסוג העץ הפופולרי ביותר בבניית גדרות עץ, הן בשל עמידותו הגבוהה והן בשל מחירו הזול יחסית. חשוב לזכור כי המרווח המינימלי האפשרי בין לוחות גדר העשויים עץ אורן הוא כ-10 מ"מ וזאת בשל נטייתו להתרחב ולהתכווץ בהשפעת חורף / קיץ חום/ קור יובש/רטיבות.

עץ איפאה, IPE

ידוע בעמידותו הגבוהה לתנאי מזג האוויר הישראלי והוא זוכה לפופולריות רבה בשוק הישראלי. זהו עץ קשה וכבד יותר, עובדה ההופכת אותו לעמיד בפני שחיקה.  לעץ מראה חום כהה ללא עיניים כמו באורן אך התקנתו מורכבת יותר היותו עץ קשה וכבד מאוד ( 1000 ק"ג למ"ק ) גם הופכת את התקנתו לקשה יותר היות והוא מושפע מאוד מחום וקור גשם או יובש ולכן יש להשתמש במרווח נכון כ- 4-5 מ"מ , לדאוג לתשתית באיכות גבוהה כל 40-50 ס"מ ולגובה מעל הקרקע של לפחות 10 ס"מ וכמובן שימוש בברגים איכותיים ועבים לפחות 6/60 ועדיף עם צביעה קרמית .

למי שחשוב נושא השמירה על האקלים העולמי חשוב שיידע שכריתת עצי האיפאה לא מוסיפה בריאות לעולם ולצערנו לעיתים גם אינה חוקית.

עץ ארז, CIDER

עץ מחטני הגדל בעיקר בצפון ארה"ב ובקנדה נחשב לעץ עמיד במיוחד בפני מזיקים ופגעי מזג אוויר ואינו דורש חיטוי. הוא נוח לעיבוד ועבודה ומשמש גם באלמנטים כגון שערים חשמליים הודות למשקלו הסגולי הנמוך. תכונותיו הטבעיות, מגנות עליו מפני ריקבון לשנים ארוכות.

דק מרוכב הידוע גם בשם "סינטטי"

משמש לבניית דקים, חיפויי קירות וגדרות. מגיע בצורת לוחות ועשוי מתרכובת הכוללת  70%נסורת עץ ממוחזר ו- 30% דבקים פולימריים. המוצר נחשב לחזק ועמיד והוא מעניק מראה יוקרתי לכל גדר. היתרון המשמעותי ביותר של בניית גדר מעץ סינטטי, הוא היעדר הצורך בתחזוקה הכוללת שימון וצביעה והוא עמיד לאורך שנים ארוכות.

בונים גדר? אל תתחילו לקנות חומרים לפני שתקבלו מאיתנו ייעוץ ראשוני ללא עלות. אנו מוכרים חומרים לבניית גדרות כבר מעל ל-30 שנים. ישנה אפשרות לקנות חומרים בלבד, ניתן לתכנן איתנו את הגדר ואנו יכולים גם לבצע עבורכם את העבודה. צרו איתנו קשר דרך הטפסים באתר ונשמח לעמוד לשירותכם!

האם ניתן לבנות גדר עץ לבד בשיטת "עשה זאת בעצמך" ?

 בניית גדר עץ, אינה מצריכה מיומנות מיוחדת . אנשים רבים בוחרים לבנות גדר עץ בשיטת "עשה זאת בעצמך", חוסכים כסף רב ושולטים בתהליך ההקמה. וכמובן, לא פחות חשוב, מתמלאים תחושת סיפוק על ההצלחה בסוף התהליך. כמו לפני כל פרויקט, חשוב ללמוד את הנושא ולתכנן את הקמת גדר העץ עד לפרטים הקטנים. ראשית, חשבו את השטח אותו תרצו לגדר ומהו גובה הגדר הרצוי. הכינו שרטוט המדגים כיצד תיראה הגדר ומהו העיצוב הנבחר.

האם לוחות העץ בגדר יונחו בצורה אופקית או אנכית? האם יש צורך ביציקות בטון לקיבוע של עמודי הגדר? בחרו את סוגי העץ והחומרים בהם תרצו להשתמש לצורך הקמת הגדר תוך שאתם מגדירים את היתרונות והחסרונות בכל אחד מהם. תכננו את המרווח שבין לוחות העץ תוך התחשבות בנטייתם להתכווץ ולהתרחב בשל מזג האוויר. לאחר מכן, חשבו את מחירם הכולל של החומרים. בדקו את  עמידות החומרים בהם בחרתם לצורך הקמת הגדר ומהי התחזוקה השוטפת הנדרשת. חשוב לרכוש את החומרים הנדרשים לצורך הקמת גדר עץ הכוללים אביזרים, ברגים ועצים, ממקום אמין ומקצועי. ניתן לרכוש את כל העץ, צבוע, חתוך ומוכן להתקנה פשוטה וכן לקבל את כל הייעוץ והתמיכה להתקנה עצמית של גדר עץ בהצלחה.

מהו המרחק המומלץ בין לוחות הגדר?

סוגי עץ שונים מגיבים באופן שונה למזג אוויר חם וקר והם נוטים להתרחב ולהתכווץ בהתאם. לדוגמא: כאשר מדובר על גדר העשויה עץ אורן, יהיה המרחק המינימלי האפשרי בין הלוחות, 5 ס"מ וזאת, על מנת לאפשר התרחבות והתכווצות טבעית של העץ ואילו המרווח המקסימלי המקובל הנו 10 ס"מ. לכן, על מנת לדעת מהו המרחק המומלץ בין לוחות הגדר, חשוב להיוועץ באנשי המקצוע המומחים במקום ממנו אתם רוכשים את העצים והאביזרים לגדר. שם, תוכלו לקבל את התשובות בהתאם לסוג העץ אותו תרכשו.

איך מטפלים בגדר עץ לאחר הקמתה?

גדרות עץ, חשופות לפגעי מזג האוויר כגון לחות, גשם , שמש, נזקי מים וקרני UV. לכן, הן  זקוקות  לטיפול תקופתי. חשוב לבדוק את גדר העץ מידי פעם, באמצעות התזת מים על הגדר. כאשר המים נספגים במהירות בעץ והופכים אותו לכהה, סימן שהגיע הזמן לטפל בגדר בחומר המגן עליו מפני רטיבות. חשוב למרוח שכבת גימור לצורך הגנה על העץ אך קודם לכן, מומלץ לנקות את העץ היטב. מומלץ למרוח צבע עץ המגן עליו מפני מים, שמש, לחות, מזיקים, טחב ועובש. תוכלו לבחור בשמן או בצבע, חצי שקוף או אטום. מומלץ להתייעץ עם אנשי המקצוע המומחים במקום בו רכשתם את העץ להקמת הגדר ולקבל את כל ההדרכה הדרושה לשמירה על גדר עץ יפה לאורך זמן.

לקבלת נציג שירות

השאירו פרטיכם כאן

מאמרים חדשים

לקבלת נציג שירות

השאירו פרטיכם כאן

זמינים עבורכם בווצאפ!

לקוחות יקרים! יש לנו את כל מה שאתם צריכים. נשמח לעמוד לשירותכם בווצאפ ולחסוך לכם זמן.

קבלו עכשיו ייעוץ והצעת מחיר ממומחה:

קבלו עכשיו ייעוץ והצעת מחיר מאחד המומחים שלנו: