לכה לעץ שולחן אוכל

שולחן אוכל מעץ עשוי מחומר גלם טבעי ונעשה בו שימוש יומיומי, מה שהופך אותו לפגיע יותר לשריטות ופגמים. כדי לשמור על שולחנות האוכל העשויים עץ, כל השולחנות עוברים ציפוי של שכבת לכה המתאימה לסוג העץ. בין אם השולחן מעץ טבעי או סינטטי ובין אם נבנה על ידי נגר או יוצר במפעל.

כדי לחדש או לצפות שולחן אוכל בלכה, כדאי לפעול על פי השלבים הבאים:

ניקיון – ניקיון בעזרת מטלית או סקוטש, לוודא שניקיתם בצורה יסודית כל לכלוך או אבק מהשולחן, אם קיימים פיתוחים או עיטורים בשולחן יש לנקות גם אותם ביסודיות רבה.

הסרת שכבה ישנה – כדי ליישם שכבה חדשה, מתחילים קודם כל בהסרת השכבה הישנה, ישנם חומרים מיוחדים להסרת לכה אותם תוכלו למצוא במחסן העצים שלנו, כל שעליכם לבדוק מראש הוא איזה סוג לכה הייתה השכבה הישנה.

יישום שכבת לכה – מריחת לכה לעץ על שולחן אוכל, צריכה להתבצע בדיוק לפי הוראות היצרן המצוינות על האריזה, יש להמתין את זמן הייבוש הנדרש, כדי לקבל תוצאה טובה ואחידה.

למה חשוב לצפות שולחן אוכל בלכה?

שכבת הלכה מגינה על העץ מפני שריטות, מכות, צריבה מכלים חמים ושחיקה. שולחנות אוכל מעץ זה לא עסק זול וכדי לשמור על המראה היפה שלהם לאורך שנים, חשוב ליישם לכה מתאימה שתגן עליהם.

מלבד זאת, ניתן להבחין כי בשולחנות אשר לא צופו בלכה, הפגיעה עלולה להיות חמורה יותר ולעיתים אפילו בלתי הפיכה. כך למשל אם תניחו כלי רותח על שולחן ללא ציפוי לכה, מיד תבחינו כי צבע השולחן השתנה ונצרב בדיוק בצורת התחתית של הכלי, ממש כמו כוויה. כוויה בעץ לא ניתן להעלים, הדרך היחידה תהיה לשייף את כל השולחן ולקוות שהכוויה לא עמוקה מידי. לעומת זאת אם תצרבו שולחן המצופה בלכה, רוב הסיכויים שלא ייגרם נזק כלל ואם יגרם נזק כלשהו הוא בדרך כלל לא יעבור את שכבת הלכה ולא יגיע אל תוך העץ. שכבת לכה שניזוקה קל מאוד לתקן על ידי יישום שכבה חדשה.

כל כמה זמן צריך לחדש את הציפוי?

ניתן וכדאי לבצע חידוש ציפוי לכה לעץ על שולחן אוכל אחת ל-5 שנים בערך, זאת כמובן תלוי במצב השולחן. יכול מאוד להיות שהשולחן שלכם עמיד ושמרתם עליו ואפילו 10 שנים יכולות לעבור מבלי שיזדקק לחידוש כלשהו.

לקבלת נציג שירות

השאירו פרטיכם כאן

מאמרים חדשים

לקבלת נציג שירות

השאירו פרטיכם כאן

זמינים עבורכם בווצאפ!

לקוחות יקרים! יש לנו את כל מה שאתם צריכים. נשמח לעמוד לשירותכם בווצאפ ולחסוך לכם זמן.

קבלו עכשיו ייעוץ והצעת מחיר ממומחה:

קבלו עכשיו ייעוץ והצעת מחיר מאחד המומחים שלנו: