חידוש לכה לעץ

דק עץ בעיצוב ובנייה אישית - עצים בעמ - מחסן עצים

הזמן הוא גורם מספר אחת לשחיקה של עץ, העץ הינו חומר גלם טבעי וככזה הוא נוטה להישחק ככל שעובר הזמן. השקעתם בעץ שקניתם, דאגתם לו ומרחתם אותו בלכה כבר בעת ההתקנה, אבל הפלא ופלא עברה תקופה ואתם שמים לב שהוא כבר לא נראה כל כך חדש, כפי שהיה. טבעי שכך וככל הנראה זה הזמן לבצע לו חידוש תחזוקה שוטף.

אחת הדרכים היעילות ביותר לחדש את העץ הוא חידוש לכה לעץ ולפני שתעשו זאת, חשוב שתקראו מדריך זה ותדעו בדיוק מה השלבים בתהליך ואיזה לכה מתאימה לעץ שלכם.

חידוש לכה לעץ – כך תעשו זאת נכון!

אבחון העץ ומידת השחיקה – לפני שמתחילים במלאכה חשוב להכיר את העץ שלכם, הסוג שלו והתכונות שלו. כך תדעו איזה סוג לכה יכולה להתאים לו. כמו כן, רצוי להבין מה מידת השחיקה, תוכלו לאבחן את העץ על ידי התבוננות ולהחליט אם זה באמת הזמן הנכון לחידוש לכה – אם הלכה מתקלפת, צבעה השתנה, הברק שלה נעלם או נשחק או אם אתם מבחינים בשריטות.

רכישת לכה מתאימה – התאמת הלכה תעשה בחנות, בייעוץ עם נציג החנות, אשר בקיא בסוגי המוצרים שקיימים אצלו והתאמתם לסוג העץ, מטרת השימוש בלכה, מיקום העץ (חיצוני או פנימי) וסוג הגימור שתרצו לקבל: מאט, משי או מבריק.

הסרת שכבה ישנה – לאחר שרכשתם את הלכה המתאימה לעץ ולשימוש שלכם, הגיע הזמן להתחיל במלאכת החידוש. הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא להסיר את שכבת הלכה הישנה על ידי מסיר לכה או מסיר צבע. כדאי לדעת מראש איזו לכה הייתה השכבה הישנה ולקנות מסיר המתאים לה.

ניקיון והכנת המשטח – כדי לקבל תוצאה אחידה ויפה, שתחזיק מעמד לאורך זמן, חשוב להכין את משטח העץ ליישום שכבת הלכה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לבצע ניקיון קפדני של המשטח ושיוף עדין של שכבה דקה של העץ. חשוב לשים לב לפני שמתחילים במריחה שהעץ ייבש ב-100%, אחרת יישום שכבת הלכה לא יתבצע כהלכה ותאלצו לחזור על הפעולה שוב ושוב.

יישום שכבת לכה חדשה – בין אם רכשתם לכה בתרסיס או לכה למריחה, חשוב שתיישמו את הלכה בדיוק לפי הוראות היצרן המצוינות על האריזה. באם לא תעשו כך, ייתכן שהלכה לא תתייבש כראוי או שהמריחה לא תהיה אחידה.

במחסן העצים שלנו, עומדת לרשותכם חנות מוצרים וכלים מקצועיים מבית המותגים המובילים בעולם! נשמח לעזור ולייעץ לכם, בבחירת המוצרים המתאימים לעץ שלכם.

לקבלת נציג שירות

השאירו פרטיכם כאן

מאמרים חדשים

לקבלת נציג שירות

השאירו פרטיכם כאן

זמינים עבורכם בווצאפ!

לקוחות יקרים! יש לנו את כל מה שאתם צריכים. נשמח לעמוד לשירותכם בווצאפ ולחסוך לכם זמן.

קבלו עכשיו ייעוץ והצעת מחיר ממומחה:

קבלו עכשיו ייעוץ והצעת מחיר מאחד המומחים שלנו: